( http://sretenie.paskha.ru/Bogoslovie/Bogosluzhenie/UtrenJa/?job=print )

На Бог Господь, тропарь трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 1. Самоподобен:

На Бог Господь: тропарь праздника, трижды.

По 1 стихословии седален, глас 1, самоподобный

Лик Ангельский да удивится чудеси, / земнии же гласы, возопием пение, / зряще неизреченное Божие снизхождение, / Егоже бо трепещут Небесныя силы, / ныне старчи объемлют руце Единаго Человеколюбца. 

Слава, и ныне, тойже.

Хор Ангельский да поражается чуду, / мы же, смертные, песнь воспоем своими голосами, / видя неизреченное Божие схождение на землю: / ибо Того, пред Кем трепещут небесные силы, / ныне принимают в объятия старческие руки, / как единственного Человеколюбца.

Слава, и ныне: повторяем то же.

По 2-м стихословии седален, глас 1. Подобен: Лик Ангельский:

Сый со Отцем на Престоле святем, / пришед на землю, от Девы родися / и Младенец бысть, леты Сый неописан, / Егоже приим Симеон на руки, радуяся глаголаше: / ныне отпущаеши, Щедре, возвеселив раба Твоего.

Слава, и ныне, тойже.

По 2 стихословии седален, глас 1 Подобен: Лик Ангельский:

Пребывающий вечно с Отцом на святом престоле, / придя на землю, от Девы родился и стал Младенцем, / Тот, Кто по существу временем не ограничен. / Симеон, приняв Его в объятия, радуясь, возглашал: / "Ныне Ты отпускаешь, Милосердный, возвеселив, раба Твоего!"

Слава, и ныне: повторяем то же.

Величание

Величаем Тя, / Живодавче Христе, / и чтим Пречистую Матерь Твою, / Еюже по закону / ныне принеслся еси в храм Господень.

Величание

Величаем Тебя, / Податель жизни Хри-сте, / и чтим Пречистую Матерь Твою, / Которою Ты во исполнение Закона / ныне принесен во храм Господень.

Псалом избранный

Отрыгну сердце мое слово благо. / Глаголю аз дела моя Цареви. / Язык мой трость книжника скорописца. / Красен добротою паче сынов человеческих. / Препояши мечь Твой по бедре Твоей, Сильне. / И наляцы, и успевай, и царствуй, / Истины ради, и кротости, и правды. / Возлюбил еси правду, и возненавидел еси беззаконие. / Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое, / И забуди люди Твоя, и дом отца Твоего. / И возжелает Царь доброты Твоея, / Яко той есть Господь Твой, и поклонишися Ему. / Лицу Твоему помолятся богатии людстии. / Господь во храме святем Своем; Господь на небеси престол Его. / Видена быша шествия Твоя, Боже, / Шествия Бога моего Царя, Иже во святем. / Свят храм Твой, дивен в правде. / Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний. / Помяну имя Твое во всяком роде и роде. / Яко благо пред преподобными Твоими.

Слава, и ныне: Аллилуия (3).

Псалом избранный

Излило сердце моё слово благое. / Я изрекаю дела мои Царю. / Язык мой – трость книжника-скорописца. / Цветущий красотою среди сынов человеческих! / Опояшься мечом Твоим при бедре Твоём, Сильный. / И укрепись, и процветай, и царствуй ради истины, и кротости, и правды. / Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие. / Услышь, Дочь, и посмотри, и склони ухо Твоё, / И забудь народ Твой и дом отца Твоего. / Ибо возжелал Царь красоты Твоей, / Ибо Он – Господь Твой. И Ты поклонишься Ему. / Лицо Твоё будут умолять богатые из народа. / Господь во храме святом Своём; Господь, на небесах престол Его. / Взору открылись шествия Твои, Боже, / Шествия Бога моего, Царя, Который во святилище. / Свят храм Твой, дивен в правде. / Дому Твоему подобает святыня, Господи, на долгие дни. / Вспомнят имя Твоё во всяком роде и роде. / Ибо оно благо пред святыми Твоими.

Пс 44:2А; 44:2Б; 44:2В; 44:3А; 44:4А; 44:5А; 44:8А; 44:11; 44:12 – 13А; 44:13Б; 10:4; 67:25; 64:5Б; 92:5Б; 44:18А; 51:11В

По полиелеи седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф:

Младенствуеши мене ради, Ветхий деньми, / чищением приобщаешися, Чистейший Боже, / да плоть увериши мне, юже от Девы. / И сим Симеон, поучаяся, позна Тя, Бога, явльшагося плотию, / и, яко Жизнь, лобзаше и, радуяся, старчески взываше: / отпусти мене, Тебе бо видех, Живота всяческих.

Слава, и ныне, тойже.

После полиелея седален, глас 4
Подобен: Поражен был Иосиф:

Древний днями ради меня становится младенцем, / приобщается обрядам очищения чистейший Бог, / дабы удостоверить, что принял Он от Девы плоть, как у меня. / И Симеон, посвящаемый в эти таинства, / познал в Нем Бога, явившегося во плоти, / и как Жизнь Его приветствовал, / и, радуясь, по-старчески восклицал: / "Отпусти меня, ибо увидел я Тебя, / Жизнь всех!"

Степeнна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4:

Помяну имя Твое / во всяком роде и роде. Стих: Отрыгну сердце мое слово благо, глаголю аз дела моя Цареви.

Всякое дыхание:

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4

Вспомнят имя Твоё / во всяком роде и роде. Стих: Излило сердце моё слово благое, я изрекаю дела мои Царю. Пс 44:18А; 2А

Евангелие Луки, зачало 8:

Во время оно, бе человек во Иерусалиме, eмуже имя Симеон. И человек сей праведен и благочестив, чая утехи Израилевы, и Дух бе Свят в нем. И бе eму обещано Духом Святым, не видети смерти, прежде даже не видит Христа Господня. И прииде духом в церковь. И eгда введоста родитeля Oтроча Иисуса, сотворити има по обычаю законному о Нем. И той прием Eго на руку своeю, и благослови Бога, и рече: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему с миром. Яко видесте oчи мои спасение Твое, Eже eси уготовал пред лицем всех людей. Свет во откровение языком и славу людей Твоих Израиля.

Евангелие от Луки, зачало 8

В то время был в Иерусалиме человек, которому имя Симеон; и человек этот – праведный и благоговейный, ожидающий утешения Израиля, и Дух Святой был на нем. И было ему открыто Духом Святым, что он не увидит смерти, прежде чем не увидит Христа Господня. И пришел он в Духе в храм, и когда принесли родители Младенца Иисуса, чтобы им совершить по установлению Закона о Нем, он взял Его на руки, благословил Бога и сказал: "Ныне отпускаешь Ты раба Твоего, Владыка, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твоё, которое Ты уготовал пред лицом всех народов: свет во откровение язычникам и славу народа Твоего, Израиля". Лк 2:25–32

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Да отверзется дверь Небесная днесь: / Безначальное бо Слово Отчее, / начало приим под леты, / не отступль Своего Божества, / от Девы яко Младенец четыредесятодневен / Материю вольне приносится в церковь законную, / и Сего на руки приемлет старец, / отпусти, зовый, раба, Владыко, / ибо очи мои видеста спасение Твое. / Пришедый в мир спасти род человечь, / Господи, слава Тебе.

После 50 псалма стихира, глас 6

Да отверзаются в сей день небесные врата, / ибо Безначальное Слово Отчее, / принявшее во времени начало / не утра-тив Своего Божества, / Девой-Матерью как Младенец сорокадневный / добро-вольно приносится в Храм подзаконный, / и Его в объятия принимает старец, / "Отпусти", – взывая, как раб Владыке – / "ибо видели очи мои спасение Твое!" / Пришедший в мир спасти род человеческий, / Господи, слава Тебе!

Канон, егоже краегранесие: Христа радост-не старец объемлет. Творение господина Космы, глас 3. Ирмос по дважды, тропари на 12:

Канон св. Космы Маиумского, глас 3; ирмосы канона исполняются дважды, тропари все поем на 12.

Песнь 1

Ирмос: Сушу глубородительную землю / солнце нашествова иногда: / яко стена бо, огусте обаполы вода / людем пешомореходящим и Богоугодно  поющим: / поим, Господеви, славно бо прославися.

Да каплют воду облацы, / Солнце бо, на облаце легце носимо, настало есть, / на нетленную руку, Христос в церкви яко Младенец. / Темже, вернии, возопиим: / поим Господеви, славно бо прославися.

Крепитеся, руце Симеони, старостию ослабленнии, / лыста же претружденна старча правобыстро движитася Христу на сретение, / лик со безплотными составльше, / поим Господеви, славно бо прославися.

Разумом простертая Небеса, веселитеся, и радуйся, земле, / из Пребожественных бо недр Хитрец прошед Христос, / Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех, / славно бо прославися.

Катавасия, ирмос тойже.

Песнь 1

Ирмос: Над сухою землей, родившейся из бездны, / солнце некогда взошло: / ибо как стена по обе стороны застыла вода / для народа пешего, море переходившего / и Богоугодно воспевавшего: / "Воспоем Господу, / ибо Он славно прославился!"

Облака да прольют воду; / ибо Солнце – Христос, / легким облаком носимый – непорочными руками, / в Храме явился, как Младенец; / потому мы, верные, будем восклицать: / "Воспоем Господу, / Он ибо славно прославился!"

Укрепитесь руки Симеона, / ослабевшие от старости, / и одряхлевшие ноги старца / бодро двигайтесь Христу навстречу; / составив хоровод с бесплотными, воспоем Господу, /ибо Он славно прославился!

Возвеселитесь небеса, распростертые премудро, / радуйся и земля: / ибо проис-шедший из недр Божественнейших Созда-тель Христос, / Матерью Девой Богу Отцу как младенец приносится, / Тот, Кто прежде всех, / ибо Он славно прославился.

Катавасия – тот же ирмос.

Песнь 3

Ирмос:

Утверждение на Тя надеющихся, / утверди, Господи, Церковь, / Юже стяжал еси / честною Твоею Кровию .

Перворожден из Отца прежде век, / Перворожден Младенец из Девы нетленныя, / Адаму руку простирая, явися.

Младоумна бывша прелестию первозданнаго / паки исправляяй Бог Слово, младенствовав, явися.

Земли исчадие, паки потекшее в ню, / Божества сообразное  естество  Зиждитель / яко непреложне, младенствовав, яви.

Песнь 3

Ирмос: Утверждение на Тебя надеющихся! / Утверди, Господи, Церковь, / которую Ты приобрел / драгоценною Твоею кровию.

Перворожденный от Отца прежде веков / перворожденным Младенцем / непорочной Отроковицы явился, / простирая Адаму руку спасения.

Дабы в прежнее состояние восстано-вить / первозданного, ставшего неразум-ным / как младенец через обольщение, / Бог Слово Младенцем явился.

Из земли происшедшее естество / и вновь в нее возвратившееся, / Создатель явил сообразным Божеству, / став Младенцем, но не изменившись.

Седален, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:

На горе Синайстей древле виде Моисей задняя Божия, / и тонкий Божественный глас сподобися во мраце же и вихре слышати. / Ныне же Симеон воплощеннаго Бога непреложне нас ради на руки прият / и радостно тщашеся ити от сущих зде к животу вечному. / Темже вопияше: / ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко.

Слава, и ныне, тойже.

Седален, глас 4
Подобен: Поражен был Иосиф:

В древности на горе Синай Моисей увидел Бога сзади / и удостоился неясно слышать Божественный глас во мраке и буре; / ныне же Симеон принял во объятия / ради нас неизменно воплотившегося Бога, / и, радостно устремлялся от здешнего к жизни вечной. / Потому он и взывал: / "Ныне отпускаешь Ты раба Твоего, Владыка!"

Слава, и ныне: повторяем то же.

Песнь 4

Ирмос: Покрыла есть Небеса добродетель Твоя, Христе: / из кивота бо прошед святыни, Твоея нетленныя Матере, / в храме славы Твоея явился еси, / яко Младенец руконосим, / и исполнишася вся Твоего хваления.

Радуйся, Симеоне, неизреченных таинниче, Богородица вопияше, / о Немже от Святаго древле известися тебе Духа, / младенствовавшаго Слова Христа на руки приими, зовый Ему: / исполнишася вся Твоего хваления.

На Негоже уповал еси, Симеоне, возраст детищный, / радуяся, подыми Христа, Израиля Божественнаго утешение, / закона Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовый Ему: / исполнишася вся Твоего хваления.

Видя Симеон Слово Безначальное, с плотию, яко на престоле Херувимстем, Девою носимо, / виновнаго еже быти всяческих, яко Младенцу дивяся, вопияше Ему: / исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 4

Ирмос: Покрыла небеса доблесть Твоя, Христе,: / ибо выйдя из ковчега Твоей святыни – / непорочной Матери – / Ты явился в Храме славы Твоей, / как Младенец, носимый на руках, / и все наполнилось хвалою Тебе.

"Симеон, служитель неизреченных таинств", – / Богородица взывала, – / "Того, о Ком издревле извещен ты Святым Духом, / ставшее младенцем Слово – Христа, / радуясь, во объятия прими, / взывая к Нему: / Все наполнилось хвалою Тебе!"

Кого ожидал ты, Симеон, радостно прими – / Христа, Дитя возрастом, / утешение Богоизбранного Израиля, / Творца Закона и Владыку, / исполняющего устав Закона, – / взывая к Нему: / "Все наполнилось хвалою Тебе!"

Симеон, видя Слово безначальное, / во плоти, как на престоле Херувимском, Девою носимое, / Виновника бытия всего – как Младенца, / в изумлении взывал к Нему: / "Все наполнилось хвалою Тебе!"

Песнь 5

Ирмос: Яко виде Исаия образно на престоле превознесена Бога, / от Ангел славы дориносима, / о, окаянный, – вопияше, – аз: / провидех бо воплощаема Бога, / Света Невечерня и миром владычествующа.

Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, / руками Слово зря Матерними держимо, / о, радуйся, – вопияше, – Чистая! / Яко престол, бо держиши Бога, / Света Невечерняго и миром владычествующа.

Поклонься старец, / и стопам Божественне прикоснувся неискусобрачныя и Богоматере, / Огнь, – рече, – носиши, Чистая: / Младенца боюся объяти Бога, / Света Невечерняго и миром владычествующа.

Очищается Исаия, от Серафима угль прием, / старец вопияше Богоматери, / Ты, якоже клещами, руками просвещаеши мя, подавши, Егоже носиши, / Света Невечерняго и миром владычествующа.

Песнь 5

Ирмос: Когда Исаия увидел в прообразе / превознесенного на престоле Бога, / окружаемого Ангелами славы, / он взывал: "О, я несчастный!" / Ведь предувидел я воп-лощаемого Бога, / светом немеркнущим и миром владычествующего".

Уразумев Божественный старец / сла-ву, в древности пророку явленную, / видя Слово, носимое руками Матери, / "Радуйся, о Досточтимая", – взывал, – / "ибо Ты, как престол, держишь Бога, / светом неме-ркнущим и миром владычествующего".

Старец, преклонясь и благоговейно прикоснувшись / к стопам не познавшей брака Девы и Богоматери, / возгласил: "Огонь несешь Ты, Чистая; / страшусь принять в объятия Младенца – Бога, / светом немеркнущим и миром владычествующего".

"Очищается Исаия, / от Серафима уголь приняв", – / взывал старец к Богоматери, – / "Ты же просвещаешь меня, / руками, как клещами подав мне Тобой Носимого, / светом немеркнущим и миром владычествующего".

Песнь 6

Ирмос: Возопи к Тебе, видев старец очима спасение, / еже людем прииде от Бога: / Христе, Ты Бог мой.

Сиону Ты камень возложился еси, / непокоривым претыкание и соблазна камень, / нерушимое верных спасение.

Известне нося начертание / Иже прежде век Тя израстившаго, / земных за милосердие ныне немощию обложися.

Сыну Вышняго, / Сыну Девы, / Богу, Отрочати бывшему, / поклоньшася Тебе ныне отпусти с миром.

Песнь 6

Ирмос: Воскликнул к Тебе старец, / увидев своими глазами спасение, / пришедшее к народам от Бога: / "Христе, Ты – Бог мой!"

На Сионе камнем Ты был положен, / для непокорных – скалою преткновения и соблазна, / верным же – несокрушимым спасением.

Поистине нося образ / прежде веков Тебя Родившего, / Ты по милосердию Своему ныне / немощью смертных облекся.

Поклонившегося Тебе, / Сыну Всевышнего, Сыну Девы, / Богу, сделавшемуся Младенцем, / ныне отпусти с миром.

Кондак, глас 1:

Утробу Девичу освятивый Рождеством Твоим / и руце Симеоне благословивый, / якоже подобаше, предварив, / и ныне спасл еси нас, Христе Боже, / но умири во бранех жительство / и укрепи люди, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.

Икос: К Богородице притецем, хотящии Сына Ея видети, к Симеону носима, / Егоже с Небесе Безплотнии видяще, дивляхуся, глаголюще: / чудная зрим ныне и преславная, непостижимая, несказанная! / Иже бо Адама создавый носится яко Младенец, / Невместимый вмещается на руках старчих, / Иже в недрех неописанных Сый Отца Своего / волею описуется плотию, а не Божеством, / Един Человеколюбец.

Кондак, глас 1

Утробу Девы освятив рождением Твоим, / и руки Симеона благословив, / заранее, как надлежало, / и ныне Ты спас нас, Христе Боже. / Но огради миром среди войн народ Твой / и укрепи тех, кого* Ты возлюбил, / Единый Человеколюбец.

Икос: К Богородице прибегнем / мы, желающие увидеть Сына Её, / к Симеону приносимого, / на Которого с небес взирая, / безплотные поражаются и восклицают: / "Чудное мы созерцаем ныне и необычайное, / непостижимое, невыразимое: / ибо Создателя Адама носят как младенца, / Невместимый в объятиях старца умещается, / Пребывающий в безпредельных недрах Отца Своего / добровольно ограничивается – плотью, но не Божеством, – / Единый Человеколюбец!"

*греч.: царей, которых

Песнь 7

Ирмос: Тебе во огни оросившаго / отроки Богословившия, / и в Деву нетленну всельшагося / Бога Слова поим, / благочестно поюще: / благословен Бог отец наших.

Адаму известити хотяй иду, во аде живущу, / и Еве принести благовестие, Симеон вопияше, со пророки ликуя: / благословен Бог отец наших.

Рода земна избавляяй Бог даже до ада приидет, / пленным же подаст всем оставление и прозрение слепым, яко и немым вопити: / благословен Бог отец наших.

И Твое сердце нетленная оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, / на Кресте зрящи Твоего Сына, / Емуже вопием: / благословен Бог отец наших.

Песнь 7

Ирмос: Тебя, Бога Слово, в огне оросившего / отроков богословствовавших, / и в Деву непорочную вселившегося, / мы славим, благоговейно воспевая: / "Благословен Бог отцов наших!"

"Я отхожу, чтобы поведать Адаму, / во аде пребывающему, / и принести Еве благую весть", – / Симеон взывал, с пророками торжествуя, / – "Благословен Бог отцов наших!"

Чтобы избавить бренный род, / Бог низойдет даже до ада, / пленным всем подаст освобождение и прозрение слепым, / равно как и немым – способность восклицать: / "Благословен Бог отцов наших!"

"И Твое сердце, Непорочная, меч пронзит", / – предвозвестил Симеон Богородице, – / "Когда увидишь Ты на Кресте Сына Твоего, / Которому мы взываем: / Благословен Бог отцов наших!"

Песнь 8

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, / Богочестия предстояще, юноши, / пламенем же невреждени, / Божественную песнь пояху: / благословите, вся дела Господня, Господа / и превозносите во вся веки.

Людие Израилевы, Твою славу Еммануила зряще Отроча из Девы, / пред лицем Божественнаго ковчега ныне ликуйте: / благословите, вся дела Господня, Господа / и превозносите во вся веки.

Се, Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, / Бог Сый и Отроча, / Сему, вернии, возопиим: / благословите, вся дела Господня, Господа / и превозносите во вся веки.

Живот сый, сей будет падение непокоривым, / младенствовав Бог Слово, / яко востание всем верою поющим: / благословите, вся дела Господня, Господа / и превозносите во вся веки.

Песнь 8

Ирмос: Нестерпимым огнем соединен-ные / предводители благочестия – юноши, / но не потерпевшие вреда от пламени, / песнь божественную воспевали: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа / и превозносите во все века!"

Народ Израильский! Видя свою славу / – Эммануила, Младенца от Девы, / торжествуй ныне пред лицом Божественного ковчега: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа / и превозносите во все века!"

"Вот", – воскликнул Симеон, – / "Сей – Бог истинный и Младенец – / будет знамением пререкаемым". / Ему мы, верные, воспоем: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа / и превозносите во все века!"

Сей – Жизнь по естеству, / Бог Слово, сделавшийся Младенцем, / будет для непокорных падением, / равно как и восстанием для всех, / с верою воспевающих: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа / и превозносите во все века!"

Песнь 9

Богородице Дево, / упование христианом, / покрый, соблюди и спаси на Тя уповающих.

Богородице Дево, / миру благая помощнице, / покрый и соблюди от всякия нужды и печали.

Ирмос: В законе сени и писаний / образ видим, вернии, / всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. / Тем Перворожденное Слово, Отца Безначальна, / Сына, Первородящася Материю неискусомужно, / величаем.

Богоносе Симеоне, / прииди, подыми Христа, / Егоже роди Дева Чистая Мария.

Объемлет руками старец Симеон / Содетеля закона / и Владыку всяческих.

Не старец Мене держит, / но Аз держу его: / той бо от Мене отпущения просит.

Клеще таинственная, / како угль носиши? / Како питаеши Питающаго вся?

Иже древним новорожденных горличищ супруг двоица же бяше птенцев, / в нихже место Божественный старец и целомудренная Анна пророчица / от Девы рожденному и Сыну Единородному Отчу, / в церковь приносиму, служат, величающе.

О дщи Фануилева! / Прииди, стани с нами / и благодари Христа Спаса, Сына Божия.

Анна целомудренная / провещает страшная, / исповедающи Христа, Творца небу и земли.

Непостижимо есть содеянное о Тебе / Ангелом и человеком, / Мати Дево Чистая.

Чистая Голубица, / нескверная Агница, / Агнца и Пастыря приносит в церковь.

Воздал еси мне, вопияше Симеон, / спасения Твоего, Христе, радование, / восприими Твоего служителя, сению претружденнаго, / новыя благодати Священнопроповедника тайнаго во хвалении величающа.

О Христе, всех Царю! / Победы на враги / верным людем Твоим даруй.

О Христе, всех Царю! / Подаждь ми слезы теплы, / да плачу мою душу, юже зле погубих.

Вместо, Славы: Трисиятельное / и Триипостасное Божество / благочестно да похвалим.

Вместо, И ныне: О Девице Марие! / Просвети мою душу, / помраченную люте житейскими сластьми.

Священнолепно исповедашеся Анна, прорицающи, / целомудренная, и преподобная, и старица, Владыце в церкви явственно, / Богородицу же, проповедающи всем сущим, величаше.

И по совершении 14 припевов с тропари к катавасии поем оба лика вкупе припев 1-й: Богородице Дево, / упование христианом, / покрый, соблюди и спаси на Тя уповающих.

Песнь 9

Богородица Дева, / Надежда христиан, / защищай, ограждай и храни на Тебя уповающих.

Богородица Дева, / Милосердная мира Заступница, / защищай и сохраняй от всякой беды и печали.

Ирмос: В тени и букве Закона / мы, верные, усматриваем образ: / всякое существо мужского пола, / разверзающее утробу матери, посвящено Богу; / потому перворожденное Слово, / Сына Отца безначального, / перворождаемого не знавшей мужа Матерью, / мы величаем.

Богоносец Симеон, / приди и возьми на руки Христа, / Которого родила Дева Чистая Мария.

Принимает в объятия Старец Симеон / Создателя Закона / и Владыку всего мира.

Не старец Меня держит, / но Я держу его: / ибо он у Меня отпущения просит.

Таинственные Клещи, / как Ты Уголь носишь, / как питаешь Питающего всех?

У древних с новорожденными были приносимы / пара горлиц или двое птенцов; / вместо них Божественный старец / и целомудренная Анна пророчица, / служа от Девы Рожденному / и единственному Сыну Отца, / во храм принесенному, / Его величали.

О дочь Фануилова, / приди, стань с нами / и благодари Христа Спасителя, Сына Божия.

Анна целомудренная / возвещает чудное, / исповедуя Христа Творцом неба и земли.

Непостижимо для Ангелов и для людей / совершившееся над Тобою, / Матерь, Дева Чистая.

Чистая Голубица, / чуждая скверны Агница / Агнца и Пастыря во Храм приносит.

"Ты дал мне", – Симеон взывал, – / "ра-дость Твоего, Христе, спасения; / прими служителя Твоего, тенью Закона изнурен-ного, / новой благодати священнопропо-ведником и тайнозрителем, / хвалою Тебя величающим!"

О Христе – Царь всего! / Победы над врагами / верным служителям Твоим даруй.

О Христе – Царь всего! / Даруй мне горячие слезы, / да оплачу душу мою, которую я бедственно погубил.

Вместо Слава: Тройственным светом сияющее / и Единое в Трех Лицах Божество / благоговейно да восхвалим.

Вместо И ныне: О Дева Мария! / Просвети мою душу, / крайне омраченную житейскими наслаждениями.

С благоговением священным прорицая, / Анна, целомудренная и праведная старица, / во храме ясно исповедовала Владыку, / Богородицу же, всем присутст-вующим / о Ней провозглашая, величала.

Катавасия – оба лика вместе поют первый припев – Богородица Дева, / Надежда христиан, / защищай, ограждай и храни на Тебя уповающих. И ирмос 9 песни.

Светилен самоподобен:

Духом во святилищи представ, / старец на руки восприят закона Владыку, вопия: / ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: / видех бо очима откровение языков и Израилю спасение. (3)

Светилен самоподобный

Представ в Духе во святилище, / старец принял во объятия Владыку Закона, восклицая: / "Ныне от уз плоти меня освободи, / как сказал Ты, с миром: / ибо своими глазами я увидел / откровение язычникам и спасение Израиля!" (3)

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Дал еси знамение:

Закон, иже в писании, / исполняя, Человеколюбец / в церковь ныне приносится, / и Сего приемлет старыми руками Симеон старец, / ныне отпущаеши мя, вопия, / ко оному блаженству: / видех бо Тя днесь, плотию мертвенною обложеннаго, / животом господствующа / и смертию владычествующа. (2)

Свет во откровение языков / явился еси, Господи, / на облаце седя легце, / Солнце Правды, / закона сеновное исполняя / и начало изъявляя новыя благодати. / Тем, Тя видев, Симеон взываше: / из истления мя разреши, / яко видех Тя днесь.

Недр Родителя не отлучься Божеством, / воплощься, якоже изволил еси, / объятиями держим Приснодевы, / на руки подался еси Богоприимца Симеона, / рукою Твоею держай всяческая; / темже ныне отпущаеши мя, / радостно взываше, / в мире раба Твоего, / яко видех Тя, Владыко.

На "хвалите" стихиры на 4, глас 4
Подобен: Дал Ты знамение:

Закон, в Писании данный исполняя, Человеколюбец, / ныне во Храм прино-сится, / и Его принимает старческими руками Симеон старец, / "Ныне отпускаешь меня", – взывая, – к тамошнему блаженству: / ибо увидел я Тебя в сей день, / смертной плотию облеченного, / но господствующего над жизнью / и над смертию владычествующего!". (2)

Светом во откровение язычникам Ты явился, Господи, / Солнце правды, носи-мое на легком облаке, / сокрытое в тени Закона исполняя, / и приоткрывая начало новой благодати. / Потому, созерцая Тебя, Симеон восклицал: / "Освободи меня от тления, / ибо увидел я Тебя в сей день!"

От недр Родителя не отлучившийся Божеством, / воплотившийся, как Сам благоволил, / Тот, Кого в объятиях держит Приснодева, / Ты был передан на руки Богоприимца Симеона, / Держащий Своей рукою все. / Потому он в восхищении взывал: / "Ныне отпускаешь Ты меня с миром, раба Твоего, / ибо увидел я Тебя, Владыка!"

Слава, и ныне, глас 6.
Германово:

На руках старческих во днешний день, / яко на колеснице Херувимстей, / восклонитися благоизволивый, Христе Боже, / и нас, поющих Тя, / страстей мучительства призываемый избави / и спаси, яко Человеколюбец.

Славословие великое. По Трисвятом тропарь праздника

и ектении.

Слава, и ныне, глас 6,
патриарха Германа

На старческих руках в настоящий день / как на Херувимской колеснице возлечь благоволивший, Христе Боже, / и нас, воспевающих Тебя, / от владычества страстей, когда мы призовем Тебя, избавь / и спаси души наши!

Славословие великое.

Отпуст.

Иже во объятиях праведного Симеона носитися изволивый нашего ради спасения, Христос, истинный Бог наш, молитвами пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

Отпуст

В объятиях праведного Симеона быть носимым благоволивший нашего ради спасения, Христос, истинный Бог наш, по молитвам пречистой Своей Матери, святых славных и всехвальных Апостолов и всех святых помилует и спасет нас, как благой и Человеколюбец.

И час 1-й. На 1-м часе тропарь праздника . По Отче наш, кондак праздника , и прочее, и совершенный отпуст. О часе же втором дне исходим с литиею вне обители, поюще стихиры праздника и канон, по обычаю. И, возвращшеся, поем часы и Литургию.

© «Пасха.ru». При полном или частичном использовании материалов ссылка на «Пасха.ru» обязательна.

Яндекс.Метрика