( http://sretenie.paskha.ru/Bogoslovie/Bogosluzhenie/LiturgiJa/?job=print )

Блаженна гласа, на 4: и Триоди песнь 3, на 4: и праздника 6-я, на 4.

Блаженны, по гласу праздника, на 4, и 3 песнь Триоди на 4, и 6 песнь праздника, на 4.
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Глас Ти приносим разбойнич, и молимся: помяни нас Спасе, во Царствии Твоем.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Крест Тебе приносим в прощение прегрешений: егоже нас ради приял еси Человеколюбче.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Покланяемся Твоему Владыко погребению, и востанию: имиже от тления избавил еси мир Человеколюбче.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Смертию Твоею Господи, пожерта бысть смерть: и Воскресением Твоим Спасе, мир спасл еси.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Господь грядет, и кто стерпит страх Его? кто явится лицу Его? Но готова буди, о душе, ко сретению.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Предварим, плачем, примиримся Богу прежде конца: страшно бо судище, на немже вси обнажени станем.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Помилуй Господи, помилуй мя, вопию Ти, егда приидеши со ангелы Твоими отдати всем по достоянию деяний.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Нестерпимый, Господи, гнев, како стерплю суда Твоего, преслушав Твое повеление? Но пощади, пощади мя в час суда.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыкание, и соблазна камень: нерушимое верных спасение.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Известне нося начертание, иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие ныне немощию обложися.

Во Царствовании Твоем вспомни нас, Господи, когда придешь во Царствовании Твоем.

Блаженны нищие духом, ибо их есть Царство Небесное.

Взываем к Тебе, как разбойник, и молимся: вспомни нас, Спаситель, во Царствовании Твоем.

Блаженны плачущие, ибо они утешатся.

Крест Тебе приносим за прощение прегрешений: его же ради нас принял Ты, Человеколюбче.

Блаженны кроткие, ибо они наследуют землю.

Поклоняемся Твоему Владыка погребению, и восстанию: ими же от тления избавил Ты мир, Человеколюбче.

Блаженны алчущие и жаждущие правды, ибо они насытятся.

Смертью Твоей Господи, уничтожена была смерть: и Воскресением Твоим, Спаситель, Ты мир спас.

Блаженны милостивые, ибо они помилованы будут.

Господь идет, и кто стерпит страх Его? кто явится лицу Его? Но готова будь, о душа, ко встрече.

Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят.

Подготовимся, плачем, примиримся Богу прежде конца: страшно ибо судилище, на нем же все без прикрас предстанем.

Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими.

Помилуй Господи, помилуй меня, вопию Тебе, когда придешь с ангелами Твоими воздать всем по достоинству дел.

Блаженны изгнанные за правду, ибо их есть Царство Небесное.

Нестерпимый, Господи, гнев, как стерплю суда Твоего, не послушав Твое повеление? Но пощади, пощади меня в час суда.

Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.

Сиону Ты преградой явился, непокорным преткновение, и соблазна камень: верных же нерушимое спасение.

Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах.

Явно нося знак Того, кто прежде веков Тебя родил, ради милости к земным теперь немощью оделся.

Слава:

Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу Отрочати бывшему, поклоншася Тебе ныне отпусти с миром.

Слава Отцу и Сыну, и Святому Духу.

Сыну Вышнего, Сыну Девы, Богу Отроком бывшему, поклонившихся Тебе ныне отпусти с миром.

И ныне:

Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу Отрочати бывшему, поклоншася Тебе ныне отпусти с миром.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Сыну Вышнего, Сыну Девы, Богу Отроком бывшему, поклонившихся Тебе ныне отпусти с миром. 

Входное праздника:

Сказа Господь спасение Свое, пред языки откры правду Свою.

Входное праздника:

Сказал Господь спасение Свое, пред языки открыл правду Свою.

Посем тропарь воскресен, глас 2:

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе.

Потом тропарь воскресный, глас 2:

Когда снизошел Ты к смерти, Жизнь Безсмертная, тогда ад умертвил блистанием Божества. Когда же и умерших от ада воскресил, все силы небесные взывали: Жизнодавец Христос Бог наш, слава Тебе.

И праздника Тропарь, глас 1:

Радуйся благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, просвещаяй сущия во тьме: веселися и ты старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.

И праздника Тропарь, глас 1:

Радуйся благодатная Богородица Дева, ибо из Тебя возсияло Солнце правды Христос Бог наш, просвещающий сущих во тьме: веселись и ты старец праведный, принявший во объятия Освободителя душ наших, дарующего нам воскресение.

Слава, кондак Триоди, глас 1:

Егда приидеши Боже на землю со славою, и трепещут всяческая: река же огненная пред судищем влечет, книги разгибаются, и тайная являются: тогда избави мя от огня неугасимаго, и сподоби мя одесную Тебе стати Судие праведнейший.

Слава, кондак Триоди, глас 1:

Когда придешь Боже на землю со славой, вострепещут все: река же огненная перед судилищем теечет, книги разгибаются, и тайны являются: тогда избави меня от огня неугасимого, и помоги мне справа от Тебя стать, Судья праведнейший.

И ныне, праздника, глас 1:

Утробу Девичу освятивый рождеством Твоим, и руце Симеони благословивый, якоже подобаше предварив, и ныне спасл еси нас Христе Боже: но умири во бранех жительство, и укрепи верныя люди Твоя, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.

И ныне, праздника, глас 1:

Утробу Девичью освятивший Рождением Твоим, и руки Симеона благословивший, заранее, как надлежало, и ныне Ты спас нас, Христе Боже. Но огради миром среди войн народ Твой и укрепи тех, кого Ты возлюбил, Единый Человеколюбец.

Прокимен, глас 3:

Велий Господь наш, и велия крепость Его, и разума Его несть числа.

Прокимен, глас 3:

Велик Господь наш, и велика сила Его, и разума Его нет числа.

Стих:

Хвалите Господа, яко благ псалом: Богови нашему да усладится хваление.

Стих:

Хвалите Господа, как сладок псалом: Богу нашему да усладится хваление.

Прокимен, глас 3, песнь Богородицы:

Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.

Прокимен, глас 3, песнь Богородицы:

Величит душа Моя Господа, и возрадовался дух Мой о Боге Спасителе Моем.

Апостол к Коринфяном, зачало 140. [1 Кор. 8, 8 — 9, 2.]

Братие, брашно нас не поставит пред Богом: ниже бо аще ямы, избыточествуем, ниже аще не ямы, лишаемся.

Братья, пища не приближает нас к Богу: ибо, едим ли мы, ничего не приобретаем; не едим ли, ничего не теряем.

Блюдите же, да не како власть ваша сия преткновение будет немощным.

Берегитесь однако же, чтобы эта свобода ваша не послужила соблазном для немощных.

Аще бо кто видит тя имуща разум, в требищи возлежаща, не совесть ли его немощна сущи созиждется идоложертвенная ясти?

Ибо если кто-нибудь увидит, что ты, имея знание, сидишь за столом в капище, то совесть его, как немощного, не расположит ли и его есть идоложертвенное?

И погибнет немощный брат в твоем разуме, егоже ради Христос умре.

И от знания твоего погибнет немощный брат, за которого умер Христос.

Такоже согрешающе в братию, и биюще их совесть немощну сущу, во Христа согрешаете.

А согрешая таким образом против братьев и уязвляя немощную совесть их, вы согрешаете против Христа.

Темже аще брашно соблазняет брата моего, не имам ясти мяса во веки, да не соблазню брата моего.

И потому, если пища соблазняет брата моего, не буду есть мяса вовек, чтобы не соблазнить брата моего.

Несмь ли апостол? Несмь ли свободь? Не Иисуса Христа ли Господа нашего видех? Не дело ли мое вы есте о Господе?

Не апостол ли я? Не свободен ли я? Не видел ли я Иисуса Христа, Господа нашего? Не мое ли дело вы в Господе?

Аще убо иным несмь апостол, но убо вам есмь. Печать бо моего апостольства, вы есте о Господе.

Если для других я не апостол, то для вас апостол; ибо печать моего апостольства — вы в Господе.

Апостол ко Eвреeм, зачало 316. [Евр. 7, 7—17.]

Братие, без всякаго прекословия, меньшее от большаго благословляется.

Братья, без всякого же прекословия меньший благословляется большим.

И зде убо десятины человецы умирающии приемлют, тамо же свидетельствуемый, яко жив eсть.

И здесь десятины берут человеки смертные, а там — имеющий о себе свидетельство, что он живет.

И да сице реку: Авраамом и Левий приемляй десятины, десятины дал eсть.

И, так сказать, сам Левий, принимающий десятины, в лице Авраама дал десятину:

Eще бо в чреслех oтчиих бяше, eгда срете eго Мелхиседек.

ибо он был еще в чреслах отца, когда Мелхиседек встретил его.

Аще убо совершенство левитским священством было, [людие бо на нем взаконени быша:] кая eще потреба, по чину Мелхиседекову иному востати священнику, а не по чину Ааронову глаголатися?

Итак, если бы совершенство достигалось посредством левитского священства, — ибо с ним сопряжен закон народа, — то какая бы еще нужда была восставать иному священнику по чину Мелхиседека, а не по чину Аарона именоваться?

Прелагаему убо священству, по нужди и закону пременение бывает.

Потому что с переменою священства необходимо быть перемене и закона.

О Немже бо глаголются сия: колену иному причастися, от негоже никтоже приступи ко oлтарю.

Ибо Тот, о Котором говорится сие, принадлежал к иному колену, из которого никто не приступал к жертвеннику.

Яве бо, яко от колена Иудова возсия Господь наш: о немже колене Моисей о священстве ничесоже глагола.

Ибо известно, что Господь наш воссиял из колена Иудина, о котором Моисей ничего не сказал относительно священства.

И лишше eще яве eсть, яко по подобию Мелхиседекову востанет Священник ин,

И это еще яснее видно из того, что по подобию Мелхиседека восстает Священник иной,

Иже не по закону заповеди плотския бысть, но по силе живота неразрушаемаго.

Который таков не по закону заповеди плотской, но по силе жизни непрестающей.

Свидетельствует бо: яко Ты eси священник во век по чину Мелхиседекову.

Ибо засвидетельствовано: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.

 

Аллилуиа, глас 8: Приидите возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему.

Стих: Предварим лице Его во исповедании, и во псалмех воскликнем Ему. Аллилуиа, глас 8: Ныне отпущаеши раба Твоего Владыко, по глаголу Твоему с миром.

Евангелие от Матфеа, зачало 106. [Мф. 25, 31—46.]

Рече Господь: егда приидет Сын Человеческий в славе Своей, и вси святии ангели с Ним, тогда сядет на престоле славы Своея:

Сказал Господь: когда приидет Сын Человеческий во славе Своей и все святые ангелы с Ним, тогда сядет на престоле славы Своей,

и соберутся пред Ним вси языцы, и разлучит их друг от друга, якоже пастырь разлучает овцы от козлищ.

и соберутся пред Ним все народы; и отделит одних от других, как пастырь отделяет овец от козлов;

И поставит овцы одесную Себе, а козлища ошуюю.

и поставит овец по правую Свою сторону, а козлов — по левую.

Тогда речет Царь сущим одесную Его: приидите благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира.

Тогда скажет Царь тем, которые по правую сторону Его: приидите, благословенные Отца Моего, наследуйте Царство, уготованное вам от создания мира:

Взалкахся бо, и дасте Ми ясти: возжадахся, и напоисте Мя: странен бех, и введосте Мене:

ибо алкал Я, и вы дали Мне есть; жаждал, и вы напоили Меня; был странником, и вы приняли Меня;

наг, и одеясте Мя: болен, и посетисте Мене: в темнице бех, и приидосте ко Мне.

был наг, и вы одели Меня; был болен, и вы посетили Меня; в темнице был, и вы пришли ко Мне.

Тогда отвещают Ему праведницы, глаголюще: Господи, когда Тя видехом алчуща, и напитахом? или жаждуща, и напоихом?

Тогда праведники скажут Ему в ответ: Господи! когда мы видели Тебя алчущим, и накормили? или жаждущим, и напоили?

Когда же Тя видехом странна, и введохом? или нага, и одеяхом?

Когда мы видели Тебя странником, и приняли? или нагим, и одели?

Когда же Тя видехом боляща, или в темнице, и приидохом к Тебе?

Когда мы видели Тебя больным, или в темнице, и пришли к Тебе?

И отвещав Царь речет им: аминь глаголю вам, понеже сотвористе единому сих братий Моих меньших, Мне сотвористе.

И Царь скажет им в ответ: истинно говорю вам: так как вы сделали это одному из сих братьев Моих меньших, то сделали Мне.

Тогда речет и сущим ошуюю Его: идите от Мене проклятии во огнь вечный, уготованный диаволу и аггелом его.

Тогда скажет и тем, которые по левую сторону: идите от Меня, проклятые, в огонь вечный, уготованный диаволу и ангелам его:

Взалкахся бо, и не дасте Ми ясти: возжадахся, и не напоисте Мене:

ибо алкал Я, и вы не дали Мне есть; жаждал, и вы не напоили Меня;

Странен бех, и не введосте Мене: наг, и не одеясте Мене: болен, и в темнице, и не посетисте Мене.

был странником, и не приняли Меня; был наг, и не одели Меня; болен и в темнице, и не посетили Меня.

Тогда отвещают Ему и тии, глаголюще: Господи, когда Тя видехом алчуща, или жаждуща, или странна, или нага, или больна, или в темнице, и не послужихом Тебе?

Тогда и они скажут Ему в ответ: Господи! когда мы видели Тебя алчущим, или жаждущим, или странником, или нагим, или больным, или в темнице, и не послужили Тебе?

Тогда отвещает им, глаголя: аминь глаголю вам, понеже не сотвористе единому сих меньших, ни Мне сотвористе.

Тогда скажет им в ответ: истинно говорю вам: так как вы не сделали этого одному из сих меньших, то не сделали Мне.

И идут сии в муку вечную, праведницы же в живот вечный.

И пойдут сии в му'ку вечную, а праведники в жизнь вечную.

Евангелие Луки, зачало 7. [Лк. 2, 22—40.]

Во время оно, вознесоста родителя Отроча Иисуса во Иерусалим, поставити Eго пред Господем.

Во время оно, родители принесли Младенца Иисуса в Иерусалим, чтобы представить пред Господа,

[Якоже eсть писано в законе Господни: яко всяк младенец мужеска полу, разверзая ложесна, свято Господеви наречется.]

как предписано в законе Господнем, чтобы всякий младенец мужеского пола, разверзающий ложесна, был посвящен Господу,

И eже дати жертву, по реченному в законе Господни: два горличища, или два птeнца голубина.

и чтобы принести в жертву, по реченному в законе Господнем, две горлицы или двух птенцов голубиных.

И се бе человек во Иерусалиме, eмуже имя Симеон: и человек сей праведен, и благочестив, чая утехи Израилевы: и Дух бе Свят в нем.

Тогда был в Иерусалиме человек, именем Симеон. Он был муж праведный и благочестивый, чающий утешения Израилева; и Дух Святый был на нем.

И бе eму обещанно Духом Святым, не видети смерти, прежде даже не видит Христа Господня.

Ему было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня.

И прииде духом в церковь: и eгда введоста родитeля Oтроча Иисуса, сотворити има по обычаю законному о Нем.

И пришел он по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд,

И той прием Eго на руку своeю, и благослови Бога, и рече:

он взял Его на руки, благословил Бога и сказал:

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему с миром:

Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром,

яко видесте oчи мои спасение Твое,

ибо видели очи мои спасение Твое,

eже eси уготовал пред лицем всех людей:

которое Ты уготовал пред лицем всех народов,

свет во откровение языком, и славу людей Твоих Израиля.

свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.

И бе Иосиф и Мати Eго чудящася о глаголемых о Нем.

Иосиф же и Матерь Его дивились сказанному о Нем.

И благослови я Симеон, и рече к Марии Матери Eго: се лежит Сей на падение, и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо:

И благословил их Симеон и сказал Марии, Матери Его: се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, —

[и Тебе же Самой душу пройдет оружие,] яко убо да открыются от мног сердец помышлeния.

и Тебе Самой оружие пройдет душу, — да откроются помышления многих сердец.

И бе Анна пророчица, дщи Фануилева, от колена Асирова: сия заматоревши во днех мнозех, живши с мужем седмь лет от девства своего:

Тут была также Анна пророчица, дочь Фануилова, от колена Асирова, достигшая глубокой старости, прожив с мужем от девства своего семь лет,

и та вдова яко лет oсмьдесят и четыри, яже не отхождаше от церкве, постом и молитвами служащи день и нощь.

вдова лет восьмидесяти четырех, которая не отходила от храма, постом и молитвою служа Богу день и ночь.

И та в той час приставши, исповедашеся Господеви, и глаголаше о Нем всем чающим избавления во Иерусалиме.

И она в то время, подойдя, славила Господа и говорила о Нем всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме.

И яко скончашася вся по закону Господню, возвратишася в Галилею, во град свой Назарет.

И когда они совершили всё по закону Господню, возвратились в Галилею, в город свой Назарет.

Oтроча же растяше, и крепляшеся духом, исполняяся премудрости: и благодать Божия бе на Нем.

Младенец же возрастал и укреплялся духом, исполняясь премудрости, и благодать Божия была на Нем.

За Достойно поем: Богородице Дево, упование христианом, покрый, соблюди и спаси на Тя уповающих. После Достойно поем: Богородица Дева, надежда христиан, покрой, сохрани и спаси надеющихся на Тебя.
В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем перворожденное Слово Отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем. В тени Закона и Писаний образ видим верные:  всякое существо мужского пола,  разверзающее утробу матери, посвящено Богу.  Поэтому Перворожденное Слово безначального Отца Сына, перворождаемого не знавшей мужа Матерью,  мы величаем.
Причастен: Хвалите Господа с Небес: Другий: Чашу спасения прииму, и имя Господне призову. Стих  Причастия: Хвалите Господа с Небес. И другой стих: Чашу Спасения приму, и имя Господа призову.
 

 

 

© «Пасха.ru». При полном или частичном использовании материалов ссылка на «Пасха.ru» обязательна.

Яндекс.Метрика